צור קשר

צור קשר

checked

מי מכיר את שמן ציטרונלה?

  • שמן ציטרונלה, אשר ידוע כבר שנים בתור דוחה יתושים טבעי, נמצא כמעט בכל התרסיסים להרחקת יתושים.
  • שמן ציטרונלה מתאים ויעיל לשימוש בכל הגילאים, מאחר ומדובר בפתרון טבעי.
  • לשמן האתרי המופק מצמח הציטרונלה תכונות ריפוי רבות.
  • שמן ציטרונלה הינו לשימוש חיצוני בלבד וניתן להשתמש בו בכמה דרכים: מריחה, עיסוי, אמבט, טפטוף ועוד.

שמן ציטרונלה ידוע כיעיל בהרחקת יתושים. ריחו הלימוני והנעים דוחה יתושים טבעי והוא מומלץ לשימוש בכל הגילאים ובפרט בקרב ילדים ותינוקות. רוצים לדעת עליו עוד?

אנחנו אוהבים צמחי מרפא. פלאי הבריאה מציעים לנו פתרונות טבעיים לבעיות שכיחות, וכשמדובר בתינוקות וילדים אנחנו מעדיפים תמיד שימוש בחומרים טבעיים על פני פיתרונות כימיקליים.

 
ודאי נתקלתם לאחרונה בשם ציטרונלה. אבל מה אתם יודעים עליו? שמן ציטרונלה, אשר ידוע כבר שנים בתור דוחה יתושים טבעי, נמצא כמעט בכל התרסיסים להרחקת יתושים. הריח החזק של הציטרונלה מבריח את היתושים כמו קסם. עם בוא הקיץ, והגעתן של להקות היתושים, מומלץ להצטייד בשמן זה, ולהשתמש בו כמרחיק יתושים טבעי, אבל לא רק. בואו ללמוד עליו עוד.

 

מה זה שמן ציטרונלה?

ראשית כל, אל תרגישו לא נעים שלא ידעתם מה זה, שמן ציטרונלה מופק מן העלים והגבעולים של מינים שונים של עשב לימון הקרוי NARDUS CYMBOPOGON.  זהו צמח רב שנתי ממשפחת החד פסיגיים והוא נראה כמו דשא גבוה, דומה לצמח הלמון גראס. מקורו של צמח זה בדרום מזרח אסיה והוא נפוץ בהודו, סרי לנקה, בורמה, אינדונזיה וגם דרום פלורידה ודרום קליפורניה.

אם יצא לכם להתקל בארץ בפרסומים אודות צמח מרחיק יתושים, הרי שמדובר בצמח הפלקטרנתוס, צמח רב שנתי, אשר יש  הטוענים שהוא יעיל בהרחקת יתושים ובהרגעת עקיצות יתוש. צמח זה מפיק גם הוא שמן, אשר קרוב בהרכבו לשמן ציטרונלה, אך שמן הציטרונלה עולה עליו בתכונותיו ולמעשה הינו החומר החזק ביותר שהטבע מציע לדחיית יתושים באופן טבעי.
היצרנים העיקריים של שמן ציטרונלה הם סין ואינדונזיה - המייצרים 40% מאספקת השמן לעולם. שמן ציטרונלה צמח המוכר כדוחה יתושים וחרקים ונרשם לשימוש זה ב-1948 בארה"ב.

 

למי זה מתאים?

 

שמן ציטרונלה מתאים ויעיל לשימוש בכל הגילאים, מאחר ומדובר בפתרון טבעי, שמן ציטרונלה לתינוקות ולמבוגרים הינו פתרון יעיל כאחד!

 

יתרונות ותכונות שמן הציטרונלה

 

שמן ציטרונלה נגד יתושים כבר מזמן הוכר כפתרון טבעי ויעיל, אך בנוסף לכך קיימים מחקרים שנעשו על צמח הציטרונלה שהוכיחו כי לשמן האתרי המופק ממנו תכונות ריפוי רבות, הנה כמה יתרונות נוספים לשמן זה:


● בעל תכונות אנטי דלקתיות ויעיל במיוחד לחיטוי.
● יעיל בטיפול בפצעים, פטריות ודלקות.
● מחמם ויעיל לכאבי שרירים ומפרקים.
● דוחה חרקים, מלבד יתושים (כינים, פרעושים ועוד).

 

אופן השימוש בשמן הציטרונלה

 

שמן ציטרונלה הינו לשימוש חיצוני בלבד וניתן להשתמש בו בכמה דרכים: מריחה, עיסוי, אמבט, טפטוף ועוד. הנה כמה הצעות:

  • אמבט: יש לטפטף 2-3 טיפות למי האמבטיה. אם מדובר באמבט תינוק מספיקה אפילו טיפה אחת.
  • עיסוי: יש למהול את שמן הציטרונלה בשמן בסיס, כמו שמן שקדים, ולעסות איתו את הגוף. שימו לב שמספיקה טיפה אחת של שמן ציטרונלה על כל כפית של שמן בסיס.
  • חיטוי: במקרה של גרד בעור מעקיצת יתוש, או פציעה מגרדת, ניתן לחטא את המקום באותו אופן. יש למהול טיפה של שמן ציטרונלה בכפית שמן בסיס ולחטא במריחה או באמצעות צמר גפן.
  • טפטוף/ מפיץ ריח: יש לטפטף כמה טיפות בבית על החלונות והדלתות, או על גבי הרהיטים והסדינים. ריח שמן ציטרונלה נגד יתושים וירחיק אותם מהאזור. דרך נוספת היא להוסיף 3-4 טיפות שמן ציטרונלה למכשיר אדים היעיל בפיזור הריח, או למבער, ובדרך זו גם לתרום לאווירה נעימה. יעיל גם בשימוש בתמצית שמן גרניום.
  • גרגור: להקלה על כאבי שיניים וחשש לדלקות מומלץ לגרגר כוס מים מהולה ב-3 טיפות של שמן ציטרונלה. אין לבלוע את הנוזל.
  • קומפרס: להקלה על חום או דלקת המלווה בכאב, יש לטפטף 3-4 טיפות שמן ציטרונלה בקערת מים קרים/ חמים, להספיג בד או צמר גפן ולהניח על המקום הכואב למשך כ-10 דקות.

אזהרה: אין לטבול באמבטיית שמנים לאנשים בעלי לחץ דם גבוה, בעיות לב ולאחר ניתוח.

 

לסיכום, שמן ציטרונלה נגד יתושים הינו פתרון טבעי ובעל תכונות רפואיות רבות ומועילות. בין היתר הוא מוכח מחקרית כיעיל בהרחקת יתושים ונמצא בשימוש בתכשירים רבים לדחיית יתושים. עור התינוק הינו רגיש ביותר לחומרים כימיקליים. תנו לטבע לתת לילדיכם וגם לכם את הטוב ביותר. קיץ נעים! 

 

 

כתבות נוספות בנושא

שמן גרניום - הכירו את סגולותיו של צמח הגרניום

שמן גרניום - הכירו את סגולותיו של צמח הגרניום

צמח הגרניום מוכר בשל ריחו הנעים והפרחים היפים שהוא נושא איתו. אך מלבד היותו אחד מצמחי הנוי הפופולאריים ביותר בארץ, הוא ניחן גם בסגולות רפואיות רבות. ...

עקיצת יתוש - מדוע היא מגרדת ואיך ניתן להקל על גרד ונפיחות?

עקיצת יתוש - מדוע היא מגרדת ואיך ניתן להקל על גרד ונפיחות?

חילופי העונות ומזג האוויר ההפכפך הם סביבה אידיאלית ומטפחת להתרבות יתושים. עקיצות יתוש יכולות לגרום לגרד בעור ואף להעברת מחלות. כיצד נגן על ילדינו ...

המלצות לטיולים עם קטנטנים מבית בייבי באזז

המלצות לטיולים עם קטנטנים מבית בייבי באזז

יש קטנטנים בבית ? לילות קשים ללא שינה, שעות על הידיים ואתם מייחלים לרגע שבו תוכלו לשבת רק כמה דקות לבד. לא בטוח שהדבר הראשון שאתם חושבים עליו כבילוי ...

הצג כתבות נוספות
עבור לתוכן העמוד