צור קשר

צור קשר

checked

האף של התינוק סתום? כך תתמודדו עם הנזלת

  • תנו לילד מספיק נוזלים, הקפידו על מנוחה והוסיפו לחות לחלל האוויר בו התינוק נמצא, בעזרת שאיפת אדי-מים חמים או בעשיית אמבט.
  • הגביהו את מיטת התינוק או את ראשו באמצעות הנחת מגבות מתחת למזרון. הימנעו מהנחת כרית, ומהרדמה בסלקל ובעגלה.
  • השתמשו בתרסיס מי מלח לאף מספר פעמים ביום, וקנחו את אף התינוק בעזרת מגבונים רכים.
  • מרחו סביב האף קרם 'טפטפים אפג'ל המועשר בוויטמין E ואלוורה להקלה על היובש והאדמומיות.

 

מדי שנה כשהטמפרטורות יורדות, האף של הקטנטנים מתחיל לדלוף. אז מה הטיפול היעיל ביותר נגד נזלת?
אם נראה לכם שרק עכשיו הילד סיים עם הנזלת אבל שוב היא חזרה, אתם בהחלט צודקים. תינוקות ופעוטות עלולים להצטנן עד 10 פעמים בשנה בממוצע, מה שאומר מבחינתכם – הרבה מאוד פעמים לקנח להם את האף. הסיבה לכך שהקטנטנים מצטננים בתדירות כל כך גבוהה היא בגלל שהמערכת החיסונית שלהם עדיין חלשה. סיבה נוספת היא שיש למעלה מ-200 וירוסים שונים העלולים לגרום להצטננות והילדים יכולים להתחסן בכל פעם מפני וירוס אחד בלבד.

 
ככל שהתינוק מתפתח וגדל הוא מתחיל לחקור ולבדוק כל דבר, ולכן גם מכניס חפצים שונים לפה ונוגע בכל דבר. התוצאה היא שהוא עלול להידבק בוירוסים שונים הגורמים לצינון ולמחלות שונות. ישנה השארה שבחורף, הילדים חולים לעיתים קרובות יותר בגלל שהקור בחוץ והחימום בפנים מייבש את תעלות האף וכך לוירוסים הגורמים לצינון קל יותר לחדור לאף ולהישאר שם. כמו כן, כשבחוץ קר, אנחנו נוהגים להישאר עם הילדים בבית או במקומות סגורים ומחוממים ולכן לוירוסים קל יותר להתפשט ולעבור מאחד לשני.   

 

 

עשו ואל תעשו: טיפים לטיפול בנזלת

נזלת אצל תינוקות וילדים היא תופעה נפוצה ולרוב גם לא מסוכנת, אבל היא בהחלט גורמת לקטנטנים וגם להורים למטרד לא קטן. היא מקשה עליהם לנשום, במיוחד כשהם שוכבים לישון, גורמת להם להיות חסרי מנוחה וגם פוגעת בתיאבון. חשוב להבין שאין תרופת קסם שתגרום לנזלת להיעלם אחת ולתמיד, אבל אתם בהחלט יכולים לסייע לילדכם להרגיש טוב יותר וגם למנוע את החמרת המצב.

  • תנו לילד מספיק נוזלים
    מתחת לגיל 4 חודשים יש לתת לתינוק אך ורק חלב אם או תחליף חלב. מגיל חצי שנה ומעלה אפשר להתחיל לתת לתינוק גם מים. חשוב שתקפידו גם על מנוחה רבה.  
  • הגביהו את מיטת התינוק או את ראשו של הילד
    בזמן שהתינוק שוכב על הגב קשה הנזלת חוסמת את דרכי הנשימה וקשה לו מאוד לנשום. כדי להקל עליו שימו מספר מגבות מתחת למזרון כדי להגביה את מיטת התינוק. הגבהה של הראש מקלה על הנשימה ומונעת את חלחול הנזלת לגרון.
  • הוסיפו לחות לאוויר
    אפשר לפתוח את המים החמים באמבטיה, לסגור את הדלת ולתת לילד לנשום את האדים החמים בחדר במשך רבע שעה. אחר כך אפשר גם לעשות לו גם אמבטיה חמימה – רק כמובן שעליכם לבדוק את טמפרטורת המים לפני שאתם מתחילים באמבטיה. 
  • השתמשו בתרסיס מי מלח לאף
    הטו את ראש התינוק לאחור ולחצו על התרסיס במשך 1-2 שניות בכל נחיר. מי המלח מסדרת טפטפים פותחים את תעלות האף ומסייעים לילד לנשום טוב יותר. עוד יתרון הוא להשתמש במי מלח מגיל אפס ואין הגבלה על שימוש מספר פעמים ביום.
    עבור תינוקות שיונקים – מומלץ להשתמש במי מלח כרבע שעה בערך לפני ההאכלה, כדי שהם יוכלו לנשום טוב יותר ואז גם לאכול טוב יותר. 
  • קנחו את האף של התינוק בעזרת מגבונים רכים במיוחד
    בכל פעם שהאף נוזל, אנחנו מייד רצים לקנח להם, אבל כדי להימנע מייבוש האף וכדי לא להכאיב להם, מומלץ להשתמש במגבונים רכים לאף מסדרת טפטפים  המותאמים במיוחד לעור העדין של התינוק. המגבונים מכילים תערובת שמנים המסייעים לנשימה ותמציות צמחים המרגיעים את העור המגורה.  
  • מרחו קרם סביב האף להקלה על היובש והאדמומיות
    נזלת עלולה לגרום ליובש סביב אזור האף. זה קורה בעיקר כשאנחנו מקנחים להם את האף שוב ושוב או כשהקטנטנים קמים מהשינה ואנחנו מגלים שהנזלת התייבשה סביב האף ומעל הפה. כדי למנוע יובש של העור רצוי למרוח קרם שירגיע את האזור הסדוק. טפטפים אפג'ל מועשר בויטמין E ואלוורה ומסייע לטיפול בהתייבשות העור ובאדמומיות סביב האף.

אל תעשו

אל תרדימו את הילדים במושב בטיחות או בעגלה. נכון שבגלל ההגבהה הם ישנים בהם טוב יותר, אך זה עלול להפוך להרגל ולכן מומלץ לוותר על כך.
כמו כן, אל תשימו כרית לתינוק כדי להרים את ראשו מחשש לחנק בזמן השינה.   


 

כתבות נוספות בנושא

הצינון שאינו נגמר

הצינון שאינו נגמר

אם אתם הורים לתינוקות מוטב שתכירו בעובדה כי הצינון וסימן ההיכר הטורדני שלו – הנזלת, ילוו אתכם עוד לזמן מה. כמה זמן? זו שאלה טובה. תינוקות עלולים לסבול ...

איך נפטרים מליחה אצל תינוקות?

איך נפטרים מליחה אצל תינוקות?

ליחה יכולה להפוך למטרד רציני אצל תינוקות רכים ופעוטות שאינם יודעים כיצד לכיח בעצמם. יחד עם זאת, ליחה הינה מנגנון טבעי של הגוף להתמודדות עם זיהומים ...

הכל על מערכת הנשימה העליונה אצל תינוקות

הכל על מערכת הנשימה העליונה אצל תינוקות

התינוק מצונן, מנוזל ומשתעל, הלכתם לרופא והוא קבע כי מדובר בוירוס במערכת הנשימה העליונה? אל תיבהלו, בסך הכל מדובר בשם מורכב לתופעה נפוצה. מהי מערכת ...

התינוק מצונן בקיץ? זה הזמן לתרופות סבתא

התינוק מצונן בקיץ? זה הזמן לתרופות סבתא

נזלת אצל תינוקות היא תמיד סוג של עונש, בלי קשר לעונות השנה, אבל יש משהו בצינון שקורה בקיץ שמרגיז פי כמה מאשר בכל זמן אחר. המזגן שפתוח כל הזמן גורם להם ...

הצג כתבות נוספות
עבור לתוכן העמוד